VOZILA IN OPREMA

Uporabniški avatar
janez
Prispevkov: 4763
Pridružen: So Maj 28, 2005 10:40 pm
Kraj: Topole

Odgovor Napisal/-a janez »

atego napisal/-a:Janez glede tipizacije so cevi 15m kolko jaz vem :eek:
A ne, b cevi so tipizirane na 20, tipizacija zanje pa je skrita v tipizacijah opreme gasilskih vozil, kjer so te cevi predpisane. Seveda pa vse 15 m ostajajo, dokler skozi njih še priteče voda :D .

LP

Janez 8-)
Uporabniški avatar
janez
Prispevkov: 4763
Pridružen: So Maj 28, 2005 10:40 pm
Kraj: Topole

Odgovor Napisal/-a janez »

Da se nam malo sline pocedijo, tele slikce nam je poslal Dušan (gasilec 77), saj je njegovo društvo ponosni lastnik vodne armature.

Slika

Gre za najnovejši ročnik znanega evropskega proizvajalca gasilske opreme in ne morem reči drugega, kot da je res dober :shock: :smile: . Govorim iz vidika uporabnosti in kvalitete, je namreč dobro ergonomsko oblikovan, stem gasilcu nudi lažje delo, saj močno zmanjšuje učinke povratnih sunkov vodnega curka, prav tako pa je enostavno oblikovanje curka od najfinejših kapljic oziroma megle do strnjenega curka.

Na enem od posnetkov je tudi nastavek za težko peno, ki ga je zelo enostavno namestiti.

Čestitke k novi pridobitvi, no, mi kaj takega še nekaj časa ne bomo imeli, saj je cenovno za nas žal previsoko :???: .

LP

Janez 8-)
Uporabniški avatar
Tomaz
Prispevkov: 809
Pridružen: Ne Avg 07, 2005 6:34 pm

Odgovor Napisal/-a Tomaz »

Kdaj bomo mel pa mi kej tacga???? :-o :-o :-o :-o :-o

Bo treba nal poveljniku oment, samo ne vem kolk ma on kej besede pri tem :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Uporabniški avatar
janez
Prispevkov: 4763
Pridružen: So Maj 28, 2005 10:40 pm
Kraj: Topole

Odgovor Napisal/-a janez »

Tomaz napisal/-a:Kdaj bomo mel pa mi kej tacga???? :-o :-o :-o :-o :-o
KHM, tale ročnik ene tolk košta, kolikor je blo vseh 20 cevi skupaj, tako da.. :shock: :shock: :shock: .

Sem pa rajš za hišni kino :D .

LP

Janez 8-)
Uporabniški avatar
Tomaz
Prispevkov: 809
Pridružen: Ne Avg 07, 2005 6:34 pm

Odgovor Napisal/-a Tomaz »

Tut hišni kino ni tako slaba ideja 8-) 8-) 8-) 8-)
Uporabniški avatar
janez
Prispevkov: 4763
Pridružen: So Maj 28, 2005 10:40 pm
Kraj: Topole

Odgovor Napisal/-a janez »

atego napisal/-a:Janez glede tipizacije so cevi 15m kolko jaz vem :eek:
Se opravičujem, malo pozen odgovor, ampak sem gledal, kam naj prilepim slike od GV-V2, ki so v albumu, pa ne pašejo čisto noter.

B cevi so že kar nekaj časa tipizirane na 20 m, je pa res, da jih nekateri še kar naročajo po 15 m.

No, pri nas je sicer trenutno že drugi trgovec dobavil 20 m B cevi, a mu nikakor ne gre od rok, da bi zagotovil tudi izjavo o poreklu in certifikat kakovosti.

No, nič hudega, jih bo pač dobil nazaj, pa naj dela z njimi, kar hoče. Po odprtju novega predstavništva Ziegler v Sloveniji tudi papirji najbrž ne bodo več problem.

LP

Janez 8-)
Uporabniški avatar
janez
Prispevkov: 4763
Pridružen: So Maj 28, 2005 10:40 pm
Kraj: Topole

Odgovor Napisal/-a janez »

Torej, vozila s pripadajoćo opremo so od danes naprej na tejle povezavi:

http://www.pgd-topole.si/galerija/index.php?cat=18

Iz albuma pa bom vzel posnetke, ki so nastali ob prihodu vozila v Topole in opremljanju s tablicami

Slika

Slika

Pa še staro vozilo in nova pridobitev:

Slika

LP

Janez 8-)
Uporabniški avatar
janez
Prispevkov: 4763
Pridružen: So Maj 28, 2005 10:40 pm
Kraj: Topole

Odgovor Napisal/-a janez »

Najbrž vas zanima, kaj dela gasilska lojtra v naši galeriji slik :grin: . Ne nič bat, ne bomo jo kupili :) , čeprav zadeva res ni slaba.

Avtolestev je podjetje MiStar skupaj s firmo Rossenbauer in Metz predstavila v Idriji, kjer se zaradi operativnih potreb zanimajo prav za tovrstno izvedbo, ki je v zasnovi nekoliko drugačna, kot smo jih bili vajeni do sedaj.

Avtolestev je namreč opremljena s črpalko in ima rezevoar kapacitete 2000 l. Posadka v vozilu je 1 + 5, se pravi, da je vozilo z lestvijo in posadko samostojna taktična enota za posredovanje pri gašenju in reševanju.

Ali je to dobro ali ne, se mnenja seveda razlikujejo. Nekateri so nat takšno izvedbo navdušeni, drugi ostajajo skeptiki, predvsem iz vidika opremlejnosti vozila in številčnosti posadke za izvajanje vzporednih nalog-reševanja iz višin in gašenja.

Do sedaj je namreč veljala praksa, da avtolestev deluje samostojno, posadka v vozili je 1 + 2 ali 1 + 1, za lestvijo pa vedno izvozi zadosstna podpora z vozili GVC 16/25 in 24/50, po potrebi pa še GVM1, ali pa se aktivirajo dodatne sile iz sosednjih društev.

Samostojna lestev je zato tudi cenejša, saj ne potrebuje podaljšane kabine, vodnega rezervoarja in črpalke.

Ampak, ne bi razglabljal o tem, predlogi za takšne nabave se bodo reševali drugje, tukaj bom samo bolj podrobno predstavil vozilo s tehničnega vidika.

Osnovne lastnosti:

Šasija in kabina:

Izdelovalec: Daimler Chrysler
Model: 1528F (16t) (čeprav mislim, da sem na vratih videl napis 1628)
Tip motorja: OM 906 LA
Zmogljivost: 205 KW, 279 PS Euro 4
Prenos: ročni ali avtomatski menjalnik
Pogon: 4 x 2, medosna razdalja 4160 m
Zavore: ročna zavora na prednja in zadnja kolesa
Teža: 16 t (spredaj 6,1 t, zadaj 10,5 t)
Gume 305/70 R19,5
Odgon: dvojni odgon
Elektro sistem: 24 v
Rezervoar za gorivo: 125 l
Kabina: Rossenbauer kabina posadka 1 + 5
Dimenzije: v = 3350 mm, š = 2500 mm
Obračalni krog: 15,80 m

Avtolestev in nadgradnja:

- METZ L20 FA (delovna višina 20 m)
- EN 1846 in EN 14043 (DIN 14701)
- popolnoma avtomatska hidravlična avtolestev
- PLC nadzor z večfunkcijskim displayem
- sistem vertikalnih podpornikov znotraj gabaritov vozila
- razdalja med podpornikoma 2,24 m
- tri delni lestvenik, izdelan iz fino zrnatega jekla, prašno lakiranje
- zaščitna aluminijasta nadgradnja
- nosilnost košare 180 kg
- 2 dostopa v košaro (spredaj in zadaj)
- rezervoar za vodo 2000 l
- črpalka Rossenbauer N20 (2000 l/min)

Opcijska oprema:

- vodni monitor v košari, upravljanje ročno ali daljinsko
- cev iz aluminija na zgornjem lestveniku
- 230/400 V napajanje do košare
- priprava za pritrditev nosil za težo do 150 kg
- prenosni generator z bencinskim motorjem
- elektrohidravlično delovanje v sili
- vodoodporni reflektorji 1000 ali 500 W na košari
- halogenski reflektorji 70 W na vrhu osnovnega spodnjega lestvenika
- 21 W reflektorji spredaj na košari
- pritrdilec za reflektor 1000 W spredaj na košari
- črpalka z normalnim tlakom ali kombinirana z normalnim in visokim tlakom
- mešalec pene - sistem Fix Mix
- rezervoar za penilo (redukcija rezervoarja za vodo)
- avtomatska diagnostika na daljavo

To bi bilo približno vse.

Žal je album fotografij nekoliko bolj skromen, zlasti pri delu z lestvijo na klancu, ampak med snemanjem se je našemu digitalcu dogodil hud padec, tako, da se je premaknila leča, zato so fotografije na nekaterih mestih zamegljene.

Žal je fotoaparat verjetno odslužil svoje in potrebno bo nabaviti novega. No ja, po približno 30.000 slikah si tudi že zasluži počitek :???:

LP

Janez 8-)
Uporabniški avatar
miran
Site Admin
Prispevkov: 1431
Pridružen: Pe Maj 27, 2005 12:57 am
Kraj: Topole
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a miran »

Videoposnetek iz predstavitve avtolestve v Idrije si lahko ogledate na naslednji povezavi

http://www.hostescort.com/avtolestev2.wmv

Zaradi dolžine je posnetek v malo slabši kvaliteti, vendar še vedno dovolj dobr, da si ga lahko ogledate.

Seveda pa je možno dobiti posnetek v boljši kvaliteti.

L.p.
Miran
Uporabniški avatar
miran
Site Admin
Prispevkov: 1431
Pridružen: Pe Maj 27, 2005 12:57 am
Kraj: Topole
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a miran »

Izsek iz videoposnetka pa si lahko ogledate tudi na

http://www.videogasilci.com/view_video. ... c6798b64ed


L.p.
Miran
Uporabniški avatar
oskar
Prispevkov: 489
Pridružen: To Feb 07, 2006 10:06 pm
Kraj: Gorca

Odgovor Napisal/-a oskar »

Pogledal sem to temo in našel diskusijo o ročniku. Nekj jih imamo tudi mi in ne morem rečt da so slabi. Tak strašni pa tudi niso in če ne rabite druga kaj nujnega v društvo se vam ne splača. Požare boste uspešno gasili z pol cenejšimi turbo ročniki.
Sicer pa naši že nekaj zajebavajo pri oblikovanju curka. Skače tista šoba kot opica nazaj in naprej ! :D

Hišni kono , to pa ja , bi ga že morali imeti za izobraževanje seveda !

lp Oskar
ni nam lahko
Uporabniški avatar
Marko T.
Prispevkov: 8
Pridružen: Pe Jan 05, 2007 11:58 pm

Lestev

Odgovor Napisal/-a Marko T. »

Bom pa še jaz malo o tovrstni lestvi.

V tujini je tovrstna kombinacija znana pod imenom "two in one" in je bila pred približno 5 leti hit skoraj vsake izmed različnih tujih strokovnih revij (Brandschutz, Fire&Rescue,..), tako da smo o njej že kar veliko govorili.
Mnenja sem, da če ima društvo (in občina) kolikor toliko velik proračun, naj vozili kupi ločeni, saj kombinacija vozil s povsem različno funkcijo ni nikoli dobra.

Stvari poglejmo s praktičnega vidika. Kombinirko lahko samostojno uporabljamo za marsikateri požar, lestev lahko samostojno uporabimo za najrazličnejše namene, če pa je težnja v skupnem vozilu v ideji, da se zmanjša število potrebne posadke, naj povem, da se prišpara morda le enega šoferja in nič drugega. Takšno vozilo ne more nadomeščati kombiniranega vozila, tudi ni 4x4, kar v Idriji vsekakor potrebujejo, opreme pa je noter zagotovo manj. Če gre eno vozilo na servis ali se pokvari, še vedno ostaja drugo, če imamo seveda dve, dgugače smo brez vsega. Tudi lestev nima enakih zmogljivosti in funkcij, kar je tako tako.
Pred nekaj leti so bile moderne tudi tehnične kombinirke (TV-2D s podaljšano kabino), pa mislim, da se nič ne prišpara, hodijo pa brez vode na prometne.

Osebno mislim,. da so zakon izvozi gasilskih vlakov, kot jih imamo v GBL in jih pozna cela osrednja Evropa:
- kombinirano vozilo (GVC 16/25) - osnovno vozilo (1+5)
- ALK - dodatno vozilo (1+2)
- TV-2D - dodatno vozilo (1+2)

Zanimivo, da pa pri nas v SLO nihče ne govori o drugem vozilu z vodo, ki ga vsi razumemo kot GVC 24/50 kot o drugi kombinirki. To je v osrednji Evropi danes trend, druga tako imenovana varovalna kombiniraka s 6 sedeži, vendar je zasedena s posadko 1+3 oz. tukaj okrog. Dejstvo je tudi, da je šla cela Nemčija z vodo v vozilih dol. Na podlagi analiz in spoznanj so prišli do zaključkov, da je pomembnejša oprema v vozilu kot pa voda in danes veljajo v Nemčiji oznake GVC 20/15 (kombinirka) in GVC 30/40 (cisterna) oz. vse pogosteje še ena GVC 20/15. Karakteristike osnovnih gasilskih vozil, ki jih trajbamo mi, v Nemčiji že dobre pol leta sploh niso več tipizirane in DIN-i, ki jih mi upoštevamo, sploh niso več veljavni in se jin ne da kupiti.

Vozilo "two in one" da ali ne? Če se le da, NE, sploh pa ne v Idriji, ki potrebuje močno samostojno gasilsko enoto, saj imajo industrije malo morje, Ljubljana pa je daleč daleč.
-
Uporabniški avatar
Marko T.
Prispevkov: 8
Pridružen: Pe Jan 05, 2007 11:58 pm

Ročniki

Odgovor Napisal/-a Marko T. »

Aja še o ročnikih.

Tile ročniki (3. generacija) so res dobri in se vsaj pri na zelo dobro obnesejo. Pretoki zelo dobri, manevriranje solidno (čes čas začne bolet roka), ampak so najboljše, kar se dobi. Je pa seveda razlika, s čim delamo, VT ali NT. 1. in 2. generacija pa se lahko samo še skrijeta, sploh 2.

LP
Uporabniški avatar
janez
Prispevkov: 4763
Pridružen: So Maj 28, 2005 10:40 pm
Kraj: Topole

Re: Lestev

Odgovor Napisal/-a janez »

Marko T. napisal/-a: Vozilo "two in one" da ali ne? Če se le da, NE, sploh pa ne v Idriji, ki potrebuje močno samostojno gasilsko enoto, saj imajo industrije malo morje, Ljubljana pa je daleč daleč.
-
Hvala za obširnejšo obrazložitev, mi je takoj lažje, da še kdo razmišlja podobno in upam, da tudi v Idriji kdo bere tele vrstice, pa naj mi ivan ne zameri.

Kot je napisal Marko, vse v enem vozilu ni posebej smotrno, seveda pa je odličitev na tistih, ki projekt pripravljajo in od globine občinske kase.

LP

Janez 8-)
Uporabniški avatar
janez
Prispevkov: 4763
Pridružen: So Maj 28, 2005 10:40 pm
Kraj: Topole

Odgovor Napisal/-a janez »

Tokrat smo se za vas odpravili na ogled avtolestve v Sežano, kjer so imeli pripravljeni za ogled še dve vozili, ki bi po naši tipizaciji spadala pod GVGP 2 in GVC 16/15.

Predstavitev je bila zanimicv, sploh pa vožnja z lestvijo :grin: , kjer vsa bila z upravnikom foruma gasilci.org Petrom prva na vrsti in oba seveda pridno fotografirala in snemala.

Kako je bilo vse skupaj videti, si lahko ogledate na tejle povezavi

http://www.pgd-topole.si/galerija/thumb ... ?album=326

več o karakteristikah posameznih vozil pa tekom jutrišnjega dne.

Če je kakšno vprašanje pa seveda kar na dan z njim.

LP

Janez 8-)
Odgovori