Najbrž vas zanima, kaj dela gasilska lojtra v naši galeriji slik

. Ne nič bat, ne bomo jo kupili

, čeprav zadeva res ni slaba.
Avtolestev je podjetje MiStar skupaj s firmo Rossenbauer in Metz predstavila v Idriji, kjer se zaradi operativnih potreb zanimajo prav za tovrstno izvedbo, ki je v zasnovi nekoliko drugačna, kot smo jih bili vajeni do sedaj.
Avtolestev je namreč opremljena s črpalko in ima rezevoar kapacitete 2000 l. Posadka v vozilu je 1 + 5, se pravi, da je vozilo z lestvijo in posadko samostojna taktična enota za posredovanje pri gašenju in reševanju.
Ali je to dobro ali ne, se mnenja seveda razlikujejo. Nekateri so nat takšno izvedbo navdušeni, drugi ostajajo skeptiki, predvsem iz vidika opremlejnosti vozila in številčnosti posadke za izvajanje vzporednih nalog-reševanja iz višin in gašenja.
Do sedaj je namreč veljala praksa, da avtolestev deluje samostojno, posadka v vozili je 1 + 2 ali 1 + 1, za lestvijo pa vedno izvozi zadosstna podpora z vozili GVC 16/25 in 24/50, po potrebi pa še GVM1, ali pa se aktivirajo dodatne sile iz sosednjih društev.
Samostojna lestev je zato tudi cenejša, saj ne potrebuje podaljšane kabine, vodnega rezervoarja in črpalke.
Ampak, ne bi razglabljal o tem, predlogi za takšne nabave se bodo reševali drugje, tukaj bom samo bolj podrobno predstavil vozilo s tehničnega vidika.
Osnovne lastnosti:
Šasija in kabina:
Izdelovalec: Daimler Chrysler
Model: 1528F (16t) (čeprav mislim, da sem na vratih videl napis 1628)
Tip motorja: OM 906 LA
Zmogljivost: 205 KW, 279 PS Euro 4
Prenos: ročni ali avtomatski menjalnik
Pogon: 4 x 2, medosna razdalja 4160 m
Zavore: ročna zavora na prednja in zadnja kolesa
Teža: 16 t (spredaj 6,1 t, zadaj 10,5 t)
Gume 305/70 R19,5
Odgon: dvojni odgon
Elektro sistem: 24 v
Rezervoar za gorivo: 125 l
Kabina: Rossenbauer kabina posadka 1 + 5
Dimenzije: v = 3350 mm, š = 2500 mm
Obračalni krog: 15,80 m
Avtolestev in nadgradnja:
- METZ L20 FA (delovna višina 20 m)
- EN 1846 in EN 14043 (DIN 14701)
- popolnoma avtomatska hidravlična avtolestev
- PLC nadzor z večfunkcijskim displayem
- sistem vertikalnih podpornikov znotraj gabaritov vozila
- razdalja med podpornikoma 2,24 m
- tri delni lestvenik, izdelan iz fino zrnatega jekla, prašno lakiranje
- zaščitna aluminijasta nadgradnja
- nosilnost košare 180 kg
- 2 dostopa v košaro (spredaj in zadaj)
- rezervoar za vodo 2000 l
- črpalka Rossenbauer N20 (2000 l/min)
Opcijska oprema:
- vodni monitor v košari, upravljanje ročno ali daljinsko
- cev iz aluminija na zgornjem lestveniku
- 230/400 V napajanje do košare
- priprava za pritrditev nosil za težo do 150 kg
- prenosni generator z bencinskim motorjem
- elektrohidravlično delovanje v sili
- vodoodporni reflektorji 1000 ali 500 W na košari
- halogenski reflektorji 70 W na vrhu osnovnega spodnjega lestvenika
- 21 W reflektorji spredaj na košari
- pritrdilec za reflektor 1000 W spredaj na košari
- črpalka z normalnim tlakom ali kombinirana z normalnim in visokim tlakom
- mešalec pene - sistem Fix Mix
- rezervoar za penilo (redukcija rezervoarja za vodo)
- avtomatska diagnostika na daljavo
To bi bilo približno vse.
Žal je album fotografij nekoliko bolj skromen, zlasti pri delu z lestvijo na klancu, ampak med snemanjem se je našemu digitalcu dogodil hud padec, tako, da se je premaknila leča, zato so fotografije na nekaterih mestih zamegljene.
Žal je fotoaparat verjetno odslužil svoje in potrebno bo nabaviti novega. No ja, po približno 30.000 slikah si tudi že zasluži počitek
LP
Janez
