Mala šola gasilstva - odgovori na vprašanje z
Pa vas res ne morem zavesti
, vse uganete.
Torej, pravilen odgovor se res skriva pod C.
Povezana je z ukrepanjem gasilcev na kraju prometne nesreče, v kolikor smo o njej obveščeni oziroma aktivirani, kljub temu, da nimamo koncesije(pogodbe za opravljanje nalog) za posredovanje ob prometnih nesrečah
Kakšne naloge lahko kljub temu izvedemo?
c) izvedemo prometno in požarno zavarovanje ter nudimo prvo pomoč poškodovanim
LP
Janez
Torej, pravilen odgovor se res skriva pod C.
Povezana je z ukrepanjem gasilcev na kraju prometne nesreče, v kolikor smo o njej obveščeni oziroma aktivirani, kljub temu, da nimamo koncesije(pogodbe za opravljanje nalog) za posredovanje ob prometnih nesrečah
Kakšne naloge lahko kljub temu izvedemo?
c) izvedemo prometno in požarno zavarovanje ter nudimo prvo pomoč poškodovanim
LP
Janez
Pa takoj k novi nalogi, da vam nastavim kakšno zanko
in to dobesedno.
Pa poglejmo:
Kakšen vozel (ali zanko) zavežemo na reševalni vrvi, če rešujemo osebe s pomočjo dveh vrvi. Da bo bolj razumljivo, najprej slikca:

Tu pa so možni odgovori:
a) enojno reševalno zanko
b) mrtvi vozel
c) kavbojski vozel
d) dvojno reševalno zanko
e) tesarski vozel
In ker se hitro bliža zaključek zadnjega tromesečja, tekma pa je popolnoma enakovredna, bo tokrat za spremembo še dodatno vprašanje in sicer:
Najmanj koliko vozlov (zank) moramo narediti na posamezni (eni) vrvi, da lahko pričnemo z reševanjem:
a) najmanj eno
b) najmanj dve
c) najmanj tri
d) najmanj štiri
Evo, pa bo nekaj dela do prihodnjega četrtka
.
LP
Janez
Pa poglejmo:
Kakšen vozel (ali zanko) zavežemo na reševalni vrvi, če rešujemo osebe s pomočjo dveh vrvi. Da bo bolj razumljivo, najprej slikca:
Tu pa so možni odgovori:
a) enojno reševalno zanko
b) mrtvi vozel
c) kavbojski vozel
d) dvojno reševalno zanko
e) tesarski vozel
In ker se hitro bliža zaključek zadnjega tromesečja, tekma pa je popolnoma enakovredna, bo tokrat za spremembo še dodatno vprašanje in sicer:
Najmanj koliko vozlov (zank) moramo narediti na posamezni (eni) vrvi, da lahko pričnemo z reševanjem:
a) najmanj eno
b) najmanj dve
c) najmanj tri
d) najmanj štiri
Evo, pa bo nekaj dela do prihodnjega četrtka
LP
Janez
- Mateja
- Prispevkov: 837
- Pridružen: Po Avg 08, 2005 2:25 pm
- Kraj: Gorenji Logatec in občasno Topole
- Kontakt:
ok, naj bo no:
prvo vprašanje: na vrhu privežemo vsako vrv s tesarskim vozlom, po možnosti vsako na svoje sidrišče (tram
), skozi širši del osmice se napljeta obe vrvi (brez vozlov, če pa pasu ni, potem pa imamo dvojno reševalno zanko - tudi trojno). Vsako vrv mora po nemških pravilih (FwDV) v spodnjem delu držati najmanj 5 gasilec, ki morajo na vrvi narediti "šlinge" - polosmice. S približevanjem obeh skupin še reševanec poljubno počasi spušča (če reševanca ne maramo, skupini stečeta hitreje skupaj
)
Kar se pa tiče drugega vprašanja, pa bi rekla b) najmanj tri, ampak po pravilih pa pet

prvo vprašanje: na vrhu privežemo vsako vrv s tesarskim vozlom, po možnosti vsako na svoje sidrišče (tram
Kar se pa tiče drugega vprašanja, pa bi rekla b) najmanj tri, ampak po pravilih pa pet
Optimist je človek, ki stvari ne jemlje tako tragično, kakor bi jih lahko. (Karl Valentin)
Dolgo časa ni bilo nobenega odgovora
, se pravi, da je bila zadeva kar težka, no, ojunačil se je Bobby in potem je steklo. Pa poglejmo, kakšni so pravilni odgovori:
Kakšen vozel (ali zanko) zavežemo na reševalni vrvi, če rešujemo osebe s pomočjo dveh vrvi?
b) mrtvi vozel
Najmanj koliko vozlov (zank) moramo narediti na posamezni (eni) vrvi, da lahko pričnemo z reševanjem:
c) najmanj tri
Malo vas je zamotila zanka
, no dvojna reševalna zanka se uporablja za drugačen način reševanja, vanjo namreč fiksiramo osebo, ki jo rešujemo, no resnici na ljubo, sam takšnega načina reševanja ne bi uporabil.
Glede števila zank pa je moj vir Navodilo za izvajanje praktičnih vaj za inštruktorje, kjer so navedeni najmanj trije vozli na eni vrvi. Lahko jih je seveda tudi več.
Tisti, ki pa ste se udeleževali praktičnih vaj, ste videli, da se je reševanje izvajalo običajno izvajalo samo z dvema zankama. Tudi gre, vendar gre pri tem za veliko odgovornost inštruktorja, ki prevzame rzik, ta pa mora zaupati v znanje gasilcev, ki izvajajo zahtevno nalogo reševanja.
Ne glede na to pa si zapomnimo, da naredimo najmanj tri vozle, iki jih potem seveda uporabljajo trije gasilci.
LP
Janez
Kakšen vozel (ali zanko) zavežemo na reševalni vrvi, če rešujemo osebe s pomočjo dveh vrvi?
b) mrtvi vozel
Najmanj koliko vozlov (zank) moramo narediti na posamezni (eni) vrvi, da lahko pričnemo z reševanjem:
c) najmanj tri
Malo vas je zamotila zanka
Glede števila zank pa je moj vir Navodilo za izvajanje praktičnih vaj za inštruktorje, kjer so navedeni najmanj trije vozli na eni vrvi. Lahko jih je seveda tudi več.
Tisti, ki pa ste se udeleževali praktičnih vaj, ste videli, da se je reševanje izvajalo običajno izvajalo samo z dvema zankama. Tudi gre, vendar gre pri tem za veliko odgovornost inštruktorja, ki prevzame rzik, ta pa mora zaupati v znanje gasilcev, ki izvajajo zahtevno nalogo reševanja.
Ne glede na to pa si zapomnimo, da naredimo najmanj tri vozle, iki jih potem seveda uporabljajo trije gasilci.
LP
Janez
Acetilenske jeklenke so vedno aktualne za gasilce, saj se nahajajo v prenekaterem proizvodnem obratu ali delavnici. Jeklenke so nevarne zaradi možne eksplozije, ki lahko nastane tudi po daljšem času, ko smo sicer ohlajali jeklenko, posledice pa so lahko katastrofalne, saj ob razletu kosi jeklenke lahko letijo do 300 m daleč.
In zakaj je prav ta jeklenka tako zelo nevarna? No, tu pa bo sledilo vprašanje.
Zakaj jeklenka z acetilenom ob pregrevanju lahko eksplodira?
a) zaradi povečanja tlaka, ki ga ob segrevanju povzroča tekočina v jeklenki
b) zaradi povečanja tlaka, ki ga ob segrevanju povzroča plin v jeklenki
c) zaradi puščanja plina na ventilu, ki se vname
Upam, da je vprašanje dovolj razumljivo, kakšen pa bo odgovor, bomo videli prihodnji četrtek.
LP
Janez
In zakaj je prav ta jeklenka tako zelo nevarna? No, tu pa bo sledilo vprašanje.
Zakaj jeklenka z acetilenom ob pregrevanju lahko eksplodira?
a) zaradi povečanja tlaka, ki ga ob segrevanju povzroča tekočina v jeklenki
b) zaradi povečanja tlaka, ki ga ob segrevanju povzroča plin v jeklenki
c) zaradi puščanja plina na ventilu, ki se vname
Upam, da je vprašanje dovolj razumljivo, kakšen pa bo odgovor, bomo videli prihodnji četrtek.
LP
Janez
